Karbonové sání Eventuri pro Lotus Emira V6 Supercharged
Kód: EVE-EMV6-CF-INTSouvisející produkty
Detailní popis produktu
Karbonový kit sání Eventuri pro Lotus Emira V6 Supercharged
Naměřené zvýšení výkonu: 12-20 k
Naměřené zvýšení krouticího momentu: 11-25 Nm
Eventuri představuje karbonový kit sání pro Lotus Emira V6 Supercharged. Sání je výsledkem pečlivého vývoje a testování, aby bylo dosaženo zlepšení v proudění vzduchu do motoru. Řešení Eventuri kompletně nahrazuje tovární airbox se vzduchovým filtrem s cílem co nejvíce napřímit vedení vzduchu do motoru a snížit teplotu nasávaného vzduchu. Hranatý původní airbox tak nahradil patentovaný karbonový airbox s obráceně umístěným kónickým filtrem. Sání je doplněno o vlastní EPDM hadici, která má oproti originálu také hladší vnitřní povrch v porovnání s originální hadicí, která má na vnitřní straně drážky a výrazné zahnutí, které způsobuje nežádoucí turbulence při průtoku vzduchu. Tato pružná hadice zároveň umožňuje potřebný pohyb mezi airboxem a motorem. Samotný airbox je pak utěsněn karbonovým nasávačem, který využívá tovární zdroj čerstvého vzduchu.
Kromě patentovaného airboxu se sání Eventuri pro Lotus Emira skládá z celé řady dalších jedinečných komponentů. Nejedná se o jednoduchý kónický filtr doplněný o tepelný štít, ale o komplexně řešený uzavřený kit sání, který díky svému tvaru vytváří tzv. venturi efekt proudění vzduchu do motoru.
Sada se skládá z těchto dílů:
- karbonový airbox s patentovaným tvarem
- vlastní kónický vysoce propustný filtr
- karbonový nasávač uzavírající airbox
- EPDM flexibilní hadice
- držáky z nerezové oceli
- CNC obráběná příruba a držák hadic
Eventuri karbonový airbox:
Sestava karbonového airboxu Eventuri v sobě zahrnuje vlastní vzduchový filtr, hliníkovou přírubu a držák z nerezové oceli. To vše uzavřené v obalu ze 100% prepreg karbonu. Filtr je navíc umístěný obráceně, což umoˇžňuje postupný a plynulý přechod nasávaného vzduchu směrem k motoru. To je zcela odlišný přístup než u továrního airboxu, kde je vzduch přiveden do dna airboxu a musí do motoru stoupat přes 90stupňové přechody. Sání Eventuri tak znamená výrazně přímější vedení nasávaného vzduchu se vstupem uprostřed airboxu a postupným zužováním přes MAF trubku až do kompresoru.
Princip patentovaného airboxu Eventuri je dobře viditelný na obrázku níže. Oproti běžným sáním, kde dochází k redukci mezi funkční plochou filtru a vedením vzduchu do motoru na extrémně krátké vzdálenosti, využívá Eventuri k přechodu mezi samotným filtrem a vedením vzduchu celou délku airboxu. Díky tomu nedochází na vstupu do vedení vzduchu k přetlaku a restrikci, ale vzduch proudí hladce k turbodmychadlu.
Kónusový vzduchový filtr:
Aby bylo dosaženo maximální kapacity a průchodnosti vzduchu sáním, navrhlo Eventuri vlastní filtr, který spolu s airboxem využívá na maximum volný motorový prostor. Samotný filtr navíc splňuje náročné požadavky normy ISO a je konstruován jako suché filtrační médium (bez impregnace). Součástí je dvojice (vnitřní a vnější) kónusů, které směrují vzduch do a z filtru.
Karbonové vedení pro přívod vzduchu:
Karbonový airbox je na straně vstupu utěsněný karbonovým nasávačem, který navazuje na tovární přívod čerstvého vzduchu za zadním křídlem. Zdroj vzduchu je téměř ideální, protože vede přímo do airboxu a spolu s uzavřenou konstrukcí sání udržuje nízkou teplotu nasávaného vzduchu.
Flexibilní EPDM hadice:
Posledním dílem sání Eventuri, který navazuje na škrticí klapku motoru je EPDM hadice. Tento díl umožňuje pohyb motoru a vede vzduch od airboxu ke škrticí klapce. Tovární hadice má rozměrnou pružnou část ve tvaru harmoniky, která způsobuje nežádoucí turbulence ve vedení vzduchu. Hadice Eventuri má oproti tomu zcela hladký vnitřní povrch. Vyztužení je pak tvořeno žebrováním na vnější straně, kde nemá vliv na průtok vzduchu.
CNC příruba MAF a držák hadic:
Finální zakomponování do motorového prostoru zajišťují CNC obráběné držáky a příruby. Hadice chlazení jsou uchyceny ve správné poloze pomocí vlastního držáku, který je součástí sání. Součástí je také kovová příruba pro MAF senzor, která je vložena do karbonového vedení v rámci airboxu.
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.