Karbonové sání Eventuri pro Porsche 991.1/991.2 Turbo
Kód: EVE-P991T-INTSouvisející produkty
Detailní popis produktu
Karbonový kit sání pro Porsche 991.1/991.2 Turbo/Turbo S
Kit sání Eventuri pro Porsche 991.1 a 991.2 ve verzi Turbo a Turbo S byl vyvinut na základě rozsáhlého testování s cílem zvýšit efektivitu turbodmychadel. Jednoduchý tovární airbox byl nyhrazen dvojicí patentovaných karbonových airboxů Eventuri, čímž je zajištěn maximální přísun vzduchu k turbodmychadlům. Výsledkem je redukce pracovních cyklů wastegate ventilu dosažení špičkového plnicího tlaku při nižších otáčkách a v souvislosti s tím také vyšší výkon motoru. Dvojice filtračních vložek Eventuri dává v součtu větší filtrační plochu, než je tomu u sériového airboxu s jedním filtrem. Zásadní pro výslednou finkci je také izolace sání před vstupem horkého vzduchu z motorového prostoru. Proto je celý systém od nasávání čerstvého vzduchu až po vstup do turbodmychadel uzavřen do karbonových vláken.
Systém přímého sání Eventuri pro Porsche 991.1/991.2 Turbo/Turbo S obsahuje řadu komponentů, které byly vyvinuty pro tento konkrétní model vozu a vyrobeny s maximální pečlivostí tak, aby sada dosahovala nejvyšších standardů.
Sada se skládá z těchto dílů:
- 2x patentovaný airbox z prepreg karbonu s integrovanými trubicemi
- 2x vysoce výkonný vzduchový filtr s dvojitým kónusem
- 2x hliníkové ústí filtru pro hladký vstup vzduchu
- sací vedení z prepreg karbonu
- laserem řezaný držák airboxů
Karbonová pouzdra včetně filtračních vložek 2. generace:
Karbonové airboxy Eventuri v sobě kombinují vlastní filtrační vložky, hliníkové ústí pro snadnější vstup vzduchu a samotný patentovaný airbox, který plynule přechází v sací trubici vedoucí k motoru. Díky reverzně umístěné vložce v airboxu je celá délka airboxu využita pro plynulé směrování vzduchu k trubici. Výsledkem je celkově hladší cesta vzduchu od filtru až po turbodmychadlo. Nově má také každé turbodmychadlo vlastní airbox pro maximální přísun vzduchu.
Sací vedení vzduchu k airboxům
Sací vedení navazuje na originální těsnicí gumu na spodní části víka motoru a plynule přechází až j jednotlivým airboxům. Celý systém je díky tomu uzavřený a zabraňuje průnikům horkého vzduchu od motoru do sání. Proti teplu je pak celý systém chráněný také samotnou konstrukcí ze 100% prepreg karbonu. Aby bylo proudění vzduchu co nejhladší bez nežádoucího víření, dochází k přechodu mezi obdélníkovým vstupem ke kruhovým přírubám k airboxům co nejpozvolnější. Odvod vody z takto uzavřeného systému sání je zajištěn dvojicí odvodňovacích kanálů. Celkový tvar sacího vedení je zcela přizpůsoben motorovému prostoru Porsche 991 Turbo/Turbo S a není v konfliktu s žádným z komponentů v motorovém prostoru.
Laserem řezaný držák airboxů
Kombinovaný držák karbonových airboxů je laserovaný z nerezové oceli a dokončen práškovým lakem v černé barvě. Držák je přesně navržen tak, aby využíval montážní body původního podlouhlého airboxu. Úkolem držáku není "pouze" upevnění airboxů ke karoserii, ale také zajištění motorových komponentů tak, jak to dělá originální airbox. Aby nebyl držák zbytečně těžký, má v sobě řadu výřezů, které jej odlehčují, aniž by ztratil potřebnou tuhost.
Kompletní systém pak dohromady zajišťuje citelný nárůst účinnosti a výkonu oproti sériovému sání. Mimo perfektní funkčnost se také vyznačuje fantastickým vzhledem a výraznějším zvukovým projevem.
Karbonové sání Eventuri je kompatibilní s vysoce průchozím sacím Y-pipe vedením výrobce IPD.
Kit sání Eventuri pro Porsche 991 Turbo/Turbo S byl testován na reálné dráze za použití Vbox jednotky, měřicí zrychlení 60-130 mph. Zobrazované výsledky byly měřeny na voze, na kterém bylo změněno pouze sání Eventuri, opakovaně na shodné dráze a ve stejný den pro minimální rozptyl výsledných hodnot. Naměřeno bylo zkrácení doby potřebné k výše uvedenému zrychlení o celých 0,2 vteřiny.
Porovnání naměřených hodnot:
60-130 mph se sériovým airboxem = 8,04 vteřiny
60-130 mph se sáním Eventuri = 7,83 vteřiny
Doplňkové parametry
Kategorie: | Kity sání |
---|---|
Značka: | Porsche |
Model: | 911 |
Typ: | 2011-2019 (991) coupe, 2012-2019 (991) cabrio, 2014-2018 (991) targa |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.