Pro ty, kteří by ještě neznali švédskou firmu Nuke Performance, bychom zde rádi představili jejich poslední projekt. Tato stavba stojí za to a i když je většina videí jen ve švédštině, je to opravdu hezký pohled. Vše je naprosto precizní, stejně jako všechny jejich produkty.
Převzato z: https://www.nukeperformance.com/project-nukedpolo.html
Všechno to začalo s několika přáteli, kteří měli nápad na postavení vlastního vozu od A do Z. Nevěděli jsme, jaký motor nebo převodovku nakonec použijeme, jen jsme věděli, že to musí být ostré, trochu zvláštní a zároveň nějaké "levné" řešení. V té chvíli jsme ani neuvažovali o použití Volkswagen Polo 6R jako platformy a vytvoření WRC repliky s pohonem zadních kol. To přišlo z náhodného hledání na Instagramu a bum, koncept začal nabývat konkrétní podoby. Po nějakém tom dohadování se nápady na pohon pomalu dávaly dohromady a najednou jsme měli perfektní mix & match setup! O výkon se se bude starat atmosférický motor Volvo 1.6 (který samozřejmě podstoupí nějaké úpravy) a převodovka bude použita z platformy S55 F80 M3, známá také jako DCT.
Nyní, když jsme měli nastavení pohonu a platformu, na kterou ho umístit, další otázka byla, co s tím uděláme? Mělo by to být skutečně ostré závodní náčiní? Na stole bylo mnoho myšlenek, ale skončilo to tak, že půjdeme tou těžkou cestou. To znamená, že to uděláme ostré a plně způsobilé pro silniční provoz. (Ano, ve Švédsku je tohle nějak možné)
Společně s Nuke Performance a Domiworks Engineering se chystáme postavit jeden z nejpůsobivějších projektů, který byl kdy postaven a zároveň plně homologován pro silniční provoz! Bude to plně trubkový rám s dvojitým nezávislým zavěšením zadním pushrod zavěšením. Abychom to celé vylepšili, použijeme všechny produkty Nuke Performance a také produkty Domiworks, které nám umožní spojit motor Volvo s DCT skutečným OEM způsobem.
Nějaké informace o motoru:
- Volvo 1,6 litrový 4válec B4164S2
- Zvýšený zdvih pomocí kliky a vrtání z 2litrového motoru
- Kované ojnice a písty
- Ostřejší vačky
- Turbo BorgWarner EFR 7670
- Kompletní palivový systém Nuke Performance
- Suchá olejová vana
Informace o palivovém systému:
- Kompletní palivový systém Nuke Performance
- Regulátor tlaku paliva FPR100m
- Vysoce průtokový palivový filtr PF200 z nerezové oceli
- Palivová nádrž LightCell s integrovanou CFC jednotkou
- A mnohem více...
Informace o převodovce:
- Převodovka ZF GS7D36SG
- Adaptér Domiworks
- Řízení TCU by Domiworks
Informace o podvozku:
- Plně trubkový rám postavený od G-Rex Sweden, kteří pomohou se všemi upevňovacími body přední a zadní nápravy a také dodají trubkový materiál a všechny trubky, které potřebují ohýbání.
- Plně trubkový rám
- 4bodový systém Air Jack od Nuke Performance
Pokud chcete vidět více, můžete to sledovat na Youtube kanálu: Digifi Media a na sociálních médiích.
Sledujte stavbu na Instagramu: Thagesson
Sledujte stavbu na Youtube: Digifi
Epizoda 3 - Magnesiové ráfky a práce s plechem (pouze ve švédštině)
Výlet do Anglie neprobíhal úplně podle plánu! Ale i přes všechna koronavirová omezení se nám podařilo přivézt pár hořčíkových ráfků z Formule-E. Také začínáme s prací na karoserii po dlouhém čekání na materiál. Jak jsme zmínili trochu ve druhé části ohledně změn na zadním přívěsu, nyní je plán postavit zcela oddělený zadní přívěs, aby nové ráfky se středovým šroubem fungovaly.
Epizoda 4 - Otázky a odpovědi... (pouze ve švédštině)
Při čekání na různé dodávky jsme si řekli, že si sedneme a trochu si popovídáme s vámi, diváky. Zeptali jsme se na otázky na našem Instagramu a také na Instagramu Nuke, vy jste se ptali a my na ně odpovídáme zde! Pokud máte další otázky, neváhejte je napsat do pole komentářů níže a my je zodpovíme v budoucích dílech!
Epizoda 5 - Podlaha a trubkový rám nabírají tvar... (pouze ve švédštině)
Po krátké přestávce během Vánoc, Nového roku a koronavirového shonu jsme konečně zpět s novou částí, kde položíme základy pro podlahu a rám! Také využijeme příležitosti navštívit G-Rex Sweden, kteří nám pomáhají ohnout hlavní oblouk pro konstrukci trubkového rámu.
Epizoda 18 - Skok na pokročilejší část stavby a usazení Air jacků... (pouze ve švédštině)
Aby zde nebyla hromada videí, tak jen jedno video z již značně pokročilého stádia stavby. Kompletní výpis videí najdete na Youtube NukedPolo.