Na začátku roku 2024 budou konečně uvedeny na trh nové pneumatiky Nankang CR-S. Několik prodejců mělo možnost tyto pneumatiky již testovat a podílet se na vývoji. Díky klukům z TCT Performance z Nizozemska za tento test...
Díky výborným vztahům s evropským zastoupením firmy Nankang se nám podařilo získat sadu pneumatik Nankang CR-S na testování. Porovnávali jsme je se dvěma populárními semislicky na Nordschleife, a to Nankang AR-1 a Yokohama A052.
První, co nás uhodilo do očí, byla jejich šířka! Mám na mysli široké jako A052, což je v mnoha ohledech velké plus. Gumy se směrem k vnějšímu obvodu nezužují a tím je šířka běhounu pneumatiky větší, než u jiných pneumatik. Jsou také o několik milimetrů nižší, což je podle mého názoru také plus, ale ne pro všechny, takže to berte spíše jako informaci pro vás. U starších aut často nebývá prostor na širší pneumatiky, protože širší pneumatiky přicházejí s vetší výškou. Tato pneumatika je téměř o jednu velikost širší, ale bez přidané výšky. (PŘÍKLAD: Tato 245/40 CR-S je tak široká jako 255/40 AR-1 nebo AD08R, ale disponuje stejným poměrem výšky boku 40%.) To znamená, že nemusíte kupovat širší, a tím pádem i vyšší pneumatiky, kvůli kterým byste museli kompletně měnit setup vozu.
Druhá věc, která nás zaujala, byla tvrdost bočnice – je fakt tuhá! Stejně jako AR-1 má CR-S pevnou bočnici pro přesný a bezprostřední pocit z řízení, tady podle našeho názoru A052 selhává. U A052 jsme při přenosu hmotnosti vždy museli čekat na ohyb pneumatiky, což zabere nějaký čas při přechodu od brzdění k zatáčení. Nankang je dle našeho názoru v tomto o kus dál a díky tomu můžete vyžít výkon vozu maximálně bez jakékoliv nežádoucí prodlevy.
Třetí neméně důležitá vlastnost je tvrdost směsi. Jsou tvrdší, než AR-1 i A052. Je to dobré? Záleží na tom... z našich zkušeností to ale ve většině případů lepší je. Pokud nepotřebujete plný grip od první zatáčky, nebude to pro vás problém. Pozitivní stránka je, že tato pneumatika vydrží déle při vysokém tempu a nebude se tak rychle opotřebovávat. Jelikož ale potřebuje trochu tepla, než se chytí, tak na mokré dráze když není zahřátá, tak není dobrá jako A052. Když je ale opravdu mokro, je díky svému dezénu lepší než AR-1. Když začne pršet během kola s již zahřátými pneumatikami, je to dobré! Takže se toho nebojte, když začne pršet ;)