Pneumatika Nankang CR-S semi-slick 235/40 ZR18
Kód: NAN-CRS-235-40-18Detailní popis produktu
Nankang CR-S je letní pneumatika s extrémním výkonem vyráběná jen ve směsi 200TW, speciálně navržená pro závodníky jezdící autokros, TimeAttack, HPDE a okruhy. Pneumatiky Nankang CR-S se vyrábí právě v jedné jediné směsi, a to oněch TW200, což zaručuje maximální grip a výdrž i v několikahodinových vytrvalostních závodech.
Asymetrický vzor dezénu CR-S je konstruován tak, aby poskytl maximální tuhost s cílem poskytnout extrémní úroveň přilnavosti a zároveň přímou odezvu řízení. Boční stěna s aramidovým zesílením zajistí přesné a citlivé ovládání při konzistentním výkonu. Tyto pneumatiky byly vyvíjeny 3 roky od roku 2020 s rozsáhlými testy a jasným cílem udělat z těchto pneumatik další krok vpřed oproti již úspěšným pneumatikám AR-1. Pneumatiky CR-S jsou navrženy tak, aby byly rychlejší než AR-1, ale zároveň i konzistentnější. Navíc jsou koncipovány tak, aby byly pro uživatele na silnici přívětivější s lepším komfortem při jízdě, nižším hlukem a lepším chováním na mokru než AR-1. Je to velká výzva udělat auto rychlejší na trati a zároveň ho udělat i lepším pro celkové silniční použití, ale po mnoha pokusech a omylech jsou nakonec pneumatiky připraveny na uvedení na trh v roce 2024 ve Velké Británii a Evropě.
Doporučené zajíždění:
Pro co nejdelší životnost a maximální funkci pneumatik je důležité gumy dobře zajet, což Nankang doporučuje následujícím způsobem. Existují totiž několik problém, které mohou vzniknout při používání závodních pneumatik pokud nebyly před použitím dobře zajety. Nejběžnější je tzv „Cold Graining“ kdy vrstva směsi dezénu, která je v kontaktu s tratí, selže v kluzu a posune se vůči vrstvě pod ní. Výsledkem je velmi viditelný efekt vlnění nízké frekvence a vysoké amplitudy. Toto je častější u nových pneumatik, zejména při použití v mokrých, vlhkých nebo mastných podmínkách. Nankang Motorsport doporučuje používat standardní postup zajíždění, pokud je to možné (za předpokladu podmínek a předpisů). Tento postup zahrnuje vystavení pneumatik jednomu mírnému tepelnému cyklu - postupné zatěžování pneumatiky a přitom se vyhnout kličkování vozu, pneumatiky tedy při první jízdě zahřívat jen bržděním. Na trati pak postupně zvyšujte rychlost, a to minimálně po tři až čtyři kola, přičemž první kolo jeďte na 50%-60% běžného využití, postupně přidávejte, ale nepřekračujte 85% výkonu a na konci jízdy nechte pneumatiky plně vychladit. Tím dojde k výraznému prodloužení životnosti pneumatik a zlepšení výkonu na trati při dalších jízdách.
Pokud je to možné, zajeďte alespoň jednu sadu nových pneumatik během tréninku a mějte je připravené na závod. Jedině tak budete vědět, že byly správně zajety a nemají žádné defekty apod. Zajištění tohoto procesu včas je důležité, protože kvalifikace může být mokrá nebo přerušená červenou vlajkou, což by mohlo zapříčinit nutnost použití nových pneumatik přímo v závodě. Mějte na paměti, že vždy bude existovat mírný výkonový vrchol u nových pneumatik, ale bude možné z toho těžit pouze tehdy, pokud je auto připraveno na dobře zajetých a nafoukaných pneumatikách. Správně zajetá sada pneumatik vždy poskytne konzistentnější výkon po celou svou životnost než sada, která byla používána tvrdě od začátku.
Ideální rozsah provozní teploty je 70°C - 100°C. Teplotní rozdíl dezénu pneumatiky (od vnitřní části k vnější) by měl být maximálně 20°C a měření teploty je doporučeno provádět na třech místech přes šířku kontaktu pneumatiky (vnitřek, střed a vnějšek). Uvedené hodnoty pro rozsah teploty provozu platí při použití jehlového pyrometru. Teplota na vnitřní straně by měla být vyšší než na vnějším okraji. Pokud budete měřit teplotu povrchu pneumatiky, bude přibližně o 30°C nižší, ale lze to použít jako orientační hodnoty.
Konstrukce pneumatiky:
- Dva široké podélné žlábky na vnitřní straně dezénu v kombinaci s větším úhlem boční stěny žlábku a kulatým dnem žlábku (viz nákres A) poskytují vynikající odvod vody a dále zlepšují výkon na mokru.
- Design vnější strany dezénu připomínající hladkou závodní pneumatiku poskytuje maximální boční přilnavost a zajišťuje vynikající ovladatelnost při extrémní jízdě v zatáčkách jak na trati, tak mimo ni. Mikro podélná drážka v dezénu ve střední části přispívá k odvodu tepla při agresivním řízení.
- Optimalizovaný design profilu (viz nákres B) zvyšuje kontaktní plochu pneumatiky a dále zlepšuje přilnavost.
- Nová směs se vyznačuje vyšším generováním tepla na prvních metrech závodní tratě (rychlá pomoc k dosažení pracovní teploty), což zaručuje maximální výkon na suchu i na mokru. Nová směs bočnice s unikátními vlákny zvyšuje tuhost a poskytuje vynikající podporu pro běhoun pneumatiky a snižuje tak nežádoucí generování přebytečného tepla.
Doporučené tlaky (při pracovní teplotě):
- <800kg: 1,6 - 1,9 BAR
- 800-1000kg: 1,65 - 2,2 BAR
- 1,000-1,400kg: 1,9 - 2,55 BAR
- 1,400kg>: 2,3 - 2,9 BAR
Příklad tlaků při testech s vozem Lotus Evora GT4 (pneu 225/40ZR18 a 265/35ZR18):
- pření náprava (studená/ohřátá pneumatika) - 1,45/2,0 BAR
- zadní náprava (studená/ohřátá pneumatika) - 1,45/2,0 BAR
Výrobce: Nankang
Šířka: 235
Profil: 40
Průměr: 18
Směs: TW200
Hloubka dezénu: 5,6mm
Zátěžový index: 95XL
Rychlostní index: Y
Optimální pracovní teplota: 71 až 104°C
Optimální nastavení odklonu: -1,0 až -3,0°
Homologace: E4
Doplňkové parametry
Kategorie: | Pneumatiky |
---|---|
Šířka: | 235 |
Profil: | 40 |
Průměr: | 18 |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.