Zadní brzdové destičky EBC Yellowstuff Toyota GR Yaris
Kód: DP42431RDetailní popis produktu
Sada zadních brzdových destiček řady "Yellowstuff" od britského výrobce EBC Brakes. Použití jak pro svižné okreskové svezení, tak pro občasné návštěvy okruhu.
- zlepšuje brzdný účinek až o 30%
- výrazně snižuje vadnutí brzd
- šetrné k brzdovým kotoučům
- homologované
- destičky opatřeny tzv. zajížděcí vrstvou pro okamžitý brzdný účinek po montáži
Řada brzdových destiček EBC Yellowstuff je jedničkou v nové řadě „hybridních“ materiálů, které lze bezpečně a legálně používat na veřejných komunikacích se schválením R90. Vylepšené destičky s vysokým třením pro všechny milovníky rychlé jízdy jak na silnici, tak i krátké svezení na závodní trati (po přechozím zajetí). Zvýšení brzdného účinku o 30%.
Yellowstuff destičky jsou vlajkovou lodí EBC, a to již více než deset let. Zejména v kombinaci s pancéřovými brzdovými hadicemi a závodní brzdovou kapalinou poskytují okamžitou odezvu brzd, skvělý pocit a příkladný projev. V roce 2021 došlo k vylepšení složení směsi tak, aby neobsahovalo měď a vyhovovalo tak všem novým nařízením EU ohledně životního prostředí.
Yellowstuff přichází s povrchem destičky Brake-in pro její rychlé použití po instalaci.
Silný počáteční účinek, skvěle funguje i za studena.
Destičky vykazují stabilní koeficient tření 0,42 mu až do teplot 450°C, což dělá z Yellowstuff velmi oblíbenou desku mezi řidiči kitových vozů a lehčích závodních vozů. Pro dlouhodobější zátěž na okruhu, např. vytvalostní závody či celodenní trackdays, doporučujeme použití destičky EBC RP-X či RP-1 nebo destičky jiných výrobců jako je Endless, Carbone Lorraine, Pagid nebo jiné, které vám rádi nabídneme.
Koeficient tření: 0,42 stabilní tření po zapečení
Postup zajíždění brzdových destiček EBC:
Brzdové destičky EBC jsou nyní většinou samozajížděcí, ale pro použití na závodní trati nebo extrémním použití na okreskách doporučujeme dodržet níže popsaný postup.
Třídy destiček EBC Ultimax, Greenstuff, Yellowstuff a Redstuff se dodávají se speciálním povlakem, který drhne povrch rotoru, zkracuje dobu „sedání“ destiček a poskytuje dostatečný brzdný účinek na prvních 160km použití. Po těchto prvních 160 kilometrech už nemusíte nic dělat, pokud se tedy nechystáte právě na okruh nebo okreskovou sypačku. Většina řidičů tedy nemusí dělat nic a s radostí používá užívá destičky EBC s vynikajícím brzdným výkonem po desítky tisíc kilometrů. Pokud je to váš způsob jízdy, není třeba nic více vysvětlovat. Jen si užívejte brzdy.
Pokud ale využíváte auto na maximum, buďto na okruhu, rychlostní zkoušce nebo na silnicích, kde je to bezpečné, po sednutí destiček k rotorům a rozhodně ne v prvních 500km použití, měli byste být připraveni na to, že destička bude vydávat zápach nebo dokonce kouřit. To se děje v důsledku toho, že vyhoří to, co nazýváme „povrchové těkavé látky“. Mnoho rychlejších řidičů to pociťuje při tvrdším brzdění a kritizuje destičku, zatímco ve skutečnosti je to jen část procesu zajíždění, protože destičky poprvé cítí teploty rotorů 400-500°C (tyto teploty nejsou normální při každodenním ježdění, u normálních řidičů).
Jakmile se brzdové destičky od EBC usadí a projdou tepelným vytvrzením, fungují lépe. Tomuto bodu se říká „Green Fade“ a destičku přes tento bod dostanete právě při první agresivní jízdě.
EBC Yellowstuff Bed-in postup
Jeďte 100 až 150km po veřejné silnici/dálnici normální jízdou, aby se destičky spojily s kotoučem a navázaly plný kontakt. Poté proveďte 8 zpomalení z rychlosti 130km/h na 50km/h vždy cca na 300 metrech. Nikdy nezastavujte úplně do nuly. Poté nechte brzdy spontánně vychladnout pomalou jízdou bez brždění.
Yellowstuff, ačkoliv zvládá občasnou jízdu na okruhu, se pro toto použití již nedoporučuje. BlueStuff, RP-1 a RP-X jsou nyní doporučené desky na trackdays a amatérské závody. BlueStuff přitom lze stále použít i na silnici, protože má také homolgaci R90. Pokud ale i tak chcete vyjímečně použít Yellowstuff na trati, postupujte podle níže uvedených postup.
Poté, co se na silnici nebo na závodní trati provede základní zajetí, proveďte 10 středotlakých brždění na trati z rychlosti 130km/h na 30km/h, přičemž mezi každým bržděním ponechejte 300 metrů (cca 0,4g decel). Nechte destičky vychladnout alespoň 15 minut po dojezdu do boxů.
Pokud již cítíte, že brzdný účinek slábne, doporučujeme brzdové destičky opět provést tepelným zatížením. Proveďte 6 silných zpomalení ze 150km/h na 30km/h s maximálním zrychlením mezi jednotlivými zpomaleními (přibližně 0,8g zpomalení nebo 80 % síly nouzového brzdění). Nechte brzdy úplně vychladnout minimálně 1 hodinu před začátkem závodní jízdy.
ilustrační obrázek!
ilustrační obrázek!
Doplňkové parametry
Kategorie: | Brzdové destičky |
---|---|
Značka: | Toyota |
Model: | Yaris |
Typ: | 2020-____ (XPA1F, XP210) hatchback |
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.